<Nieuws

Kraamzorg Het Groene Kruis staat als een huis

20-02-2014

Het gaat goed met Kraamzorg Het Groene Kruis. Na de doorstart vorig jaar juni als BV van het Martini Ziekenhuis, heeft de organisatie elke maand méér nieuwe klanten mogen verwelkomen.

Achter de schermen is er het afgelopen half jaar hard gewerkt om de kraamzorg te perfectioneren. Vanaf 1 januari werken zelfstandige teams van kraamverzorgenden rondom verloskundigenpraktijken in hun werkgebied. Voor de klant en de verloskundige levert dit heel veel voordeel op: bekende gezichten, 1 kraamverzorgende per gezin voor de hele kraamzorgperiode en een goede afstemming van de zorg. De intake wordt vanaf 1 maart gedaan door een kraamverzorgende in de directe buurt van de klant. De winst daarvan is: korte lijnen, grotere herkenbaarheid en meer ruimte voor het team om in onderling overleg de zorg te organiseren zoals de klant dat wil.

Digitaal voorlichtingsmateriaal

Kraamzorg Het Groene Kruis heeft ook een slag gemaakt in de aanbieding van het voorlichtingsmateriaal aan de klant. Wat digitaal kan, biedt de organisatie nu als pdf-bestand op de website aan. Daarmee is aanzienlijk op de drukwerkkosten bespaard. Het draagt tevens bij aan het streven om een duurzame organisatie te zijn. Een representatief deel van de klanten is hierover in de zomer van 2013 geënquêteerd. 80% gaf aan de digitalisering van het voorlichtingsmateriaal een prima idee te vinden.

SamenVoedenApp

Een nieuw product dat het Borstvoeding Expertisecentrum van Kraamzorg Het Groene Kruis ontwikkeld heeft, is de SamenVoedenApp. Een handige App die voedende moeders en vaders ondersteunt. Hiermee kunnen ouders de voedingen van hun kindje bijhouden, voor zowel borst- als  flesvoeding. De App registreert ook het gewicht van de baby en het aantal poep- en plasluiers. Elke dag zijn er 300 unieke gebruikers en de reviews zijn heel positief. De App is gratis te downloaden in de Appstores.

Met hart en ziel

Kraamzorg Het Groene Kruis ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. Klanten waarderen de kraamzorg gemiddeld met een 8,7 en elke maand melden zich meer klanten aan voor kraamzorg van deze organisatie. Bestuurder Lindy van Breda Vriesman is trots op haar bedrijf en haar mensen: “Het is ons gelukt om in korte tijd de kraamzorg optimaal en efficiënt te organiseren. Onze kraamverzorgenden werken met hart en ziel in hun gezinnen en weten dat ze op alle fronten door collega’s op kantoor ondersteund worden. Daardoor kunnen zij de beste zorg verlenen – en dat betaalt zich uit. Dat zien we terug in de klantwaarderingscijfers. En daar doen we het voor!”

 

Wat onze klanten zeggen

  • 0
    Brooklynn

    “Ik ben 28-07-2018 om 22.39 uur bevallen en die nacht ben ik ook naar huis gegaan. Natascha stond gelijk...”

  • 0
    Floris

    “Wij hebben een super fijne kraamweek gehad, eentje om niet meer te vergeten dankzij onze lieve kraamverzorgster Marjanne! Deze...”

  • 0
    Tom

    “Na een aantal dagen ziekenhuis zagen we er tegenop om het thuis alleen te moeten doen. Bonnie heeft ons...”

Ontdek onze cursussen