<Nieuws

Persbericht 09-06-2015: Kraamzorg Het Groene Kruis behaalt met glans opnieuw het HKZ-certificaat

11-06-2015

Ze zijn er erg trots op: Kraamzorg Het Groene Kruis heeft het kwaliteitskeurmerk weer binnen. De hele procedure hebben ze met glans doorlopen en eind mei werd aan de organisatie opnieuw het HKZ-certificaat voor de zorg toegekend. Daarmee is onafhankelijk vastgesteld dat Kraamzorg Het Groene Kruis betrouwbare en goede zorg levert die voldoet aan alle wettelijke eisen.

Drie dagen lang heeft de auditor van onderzoeksbureau DNV de organisatie kritisch tegen het licht gehouden. Ze heeft gesprekken gevoerd, werkprocessen doorgenomen en analyses beoordeeld. Na afloop toonde ze zich onder de indruk en concludeerde ze dat Kraamzorg Het Groene Kruis op alle fronten goed gepresteerd heeft.

Compliment

De organisatieontwikkeling naar zelfstandige teams die vorig jaar in gang is gezet én het resultaat wat daarmee nu al geboekt is, vond de auditor een compliment waard. Bestuurder Lindy van Breda Vriesman: “Dat compliment deel ik graag met al onze medewerkers, die met heel hard werken ervoor hebben gezorgd dat ons bedrijf nu staat als een huis.” Kraamzorg Het Groene Kruis is als eerste kraamzorgorganisatie gaan werken met zelfstandige teams rondom verloskundigenpraktijken. De korte communicatielijnen die hier het gevolg van zijn, werd als een sterk punt beoordeeld.

Open bedrijfscultuur

Ook over de open bedrijfscultuur was de auditor zeer positief. Van Breda Vriesman is blij dat dit zo duidelijk opgevallen is. “Het is een van onze kernwaarden waardoor we een eerlijke en lerende organisatie kunnen zijn. Daar plukken we de vruchten van: het ziekteverzuim is laag en de arbeidsproductiviteit is hoog.”

www.kraamzorghetgroenekruis.nl

Wat onze klanten zeggen

• Fabian

“Op 1 november is onze kanjer Fabian geboren. Doordat ik een keizersnee heb gehad moesten we nog even in...”

• Cornelis

“Wij zouden heel graag onze kraamverzorgster Karin willen bedanken.
    Vijf jaar geleden heeft zij gekraamd bij onze zoon, 2...”

• Josiah

“Super fijne kraamweek gehad! De week was zo om, heel veel mogen leren en goed kunnen bijkomen van de...”

Ontdek onze cursussen